torsdag 21 november 2013

Så här blev Ikeas rullbord..

 
Vi har ett sekelskifteskök i en av 100 vita nyanser och svarta stenskivor, så när jag rullade in mitt gamla furufärgade rullbord från IKEA kände jag att det behövde förnya sig lite..

 
Eftersom vi handmålat stommarna har vi kvar färg i samma nyans så jag målade den nedre delen i den färgen.

 
Bestämde mig ganska snabbt för att försöka hitta ett kakel som passade som avställningsyta, perfekt att ställa plåtar på när övriga bänkar är överbelamrade. Hittade svart mosaik, och vet ni att måtten passade perfekt!! det var bara att slabba på lite sättbruk, lägga mosaiken på plats (med nät baktill) och sedan fogade jag med mörkgrå fog. Gick riktigt snabbt och jag känner mig jättenöjd. Mer avställnings- och förvaringsyta med andra ord. Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails