lördag 11 januari 2014

Äntligen vinter!!!!






Äntligen har vi fått vinter i Sävar!!! När jag vaknade igår kände jag mig så pigg och utvilad, tittade ut genom fönstret och såg att det var vitt på marken!!
Har insett att jag är otroligt beroende av ljus, de sista månaderna med regn o slask gjorde att jag faktiskt funderade hur det var ställt med min hälsa..
Men nu känns det riktigt, riktigt bra igen :-)
 

                         Minns ni att jag målade om sparkarna i somras? Nu ska de användas!!






Fågelträdet är vitt och fint, vi satte upp en belysning i det och det är så mysigt att titta ut genom köksfönstret och se det lysa i mörkret.
 
 
 
Min man kom på hur de små pippifåglarna ska fredas från våra katter vid fågelborden. Han var ute i skogen och hämtade hem tre små granar som han lutade mot trädstammen. Inte helt enkelt för vår stora skogskatt att ta sig upp :-) Dessutom har vi en massa andra träd på tomten som dom kan klättra i.

Ha en trevlig lördagkväll, jag tänker göra hemmagjord pizza till middag idag. Den här gången med Serranoskinka, mozarellaost, ruccola, pesto o lite annat smått o gott på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails